קידום אפליקציה באינטרנט

אחד התחומים החדשים והחשובים ביותר כיום הוא קידום אפליקציות באינטרנט. בעידן בו לרוב הישראלים יש טלפונים חכמים, קידום אפליקציות באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מעולם הקידום. אם גם לכם יש אפליקציה ואינכם יודעים כיצד לקדם אותה, התחילו לקרוא מאמר זה.

אנחנו והאפליקציות שלנו

מחקרי שוק שונים מצביעים על כך שמעל לשישים אחוזים מהמשתמשים בפלאפון החכמים נחשפים לכל מיני אפליקציות באמצעות חנות האפליקציות ומחפשים את האפליקציות בהם הם מעוניינים במנוע החיפוש של החנות, כל השאר מחפשים אפליקציה זו או אחרת במנוע החיפוש. כיוון שכמות האפליקציות גדולה מאוד והתחרות גדולה, בכדי שהאפליקציה שלכם תופיע בדפים הראשונים של מנוע החיפוש ויבחינו בה, יש לקדם אותה. פעולת קידום אפליקציות מובייל נקראת ASO 'אופטימיזציה לחנות האפליקציות'.

מהי ASO?

אופטימיזציה לחנות האפליקציות היא אופטימיזציה לדף ההורדה של האפליקציה בחנות האפליקציות. המטרה של האופטימיזציה היא לגרום לעמוד של האפליקציה להופיע במקום כמה שיותר גבוה בדף של תוצאות החיפוש. יש לקחת בחשבון שכאן מדובר על חיפוש בתוצאות החיפוש של חנויות האפליקציה. ככל שהקידום יותר איכותי כך גם כמות ההורדות תהיה גדולה יותר. נכון להיום שיווק נכון ומקצועי של אפליקציה תמיד יכלול קידום ASO. כי היום ניתן לחסוך בהקלקה אחת בפלאפון, אך על מנת לזכות באותו חיסכון בקליק יש לדאוג לכך שהאפליקציה שלכם תהיה גלויה לעיני המורידים וזאת ניתן לעשות על ידי קידום מקצועי של אפליקציות באינטרנט.

מרכיבים הקידום

• מילות מפתח- בדומה אל אותו קידום אורגני אותו אנו מכירים, גם כאן מילות מפתח משמעותיות ביותר.
• הורדות ומיקום- חשוב לדעת שמספר ההורדות של האפליקציה תמיד ישפיע על המיקום של האפליקציה בתוצאות החיפוש. פרמטרים שונים שמשפיעים על הקידום של האפליקציה הם ההורדות האורגניות של האפליקציה, כמות הפלוסים שמתקבלת בגוגל פלוס ובעוד ערוצים בהם שיתפו את האפליקציה.
• דירוג- הדירוג של האפליקציה וגובה כל הדירוגים שהיא קיבלה ישפיעו במידה ניכרת על המיקום שלה. דבר זה תקף גם לגבי הביקורות לגביה.
• שפות תמיכה- ככל שהאפליקציה תיתמך בכמות גדולה יותר של האפליקציה כך המיקום שלה ישתפר. כמה שיותר שפות, כך יותר טוב עבור הקידום.
• אייקון האפליקציה- האייקון שמייצג את האפליקציה צריך להיות ברור ואטרקטיבי.
• צילומי מסך- צריכים להיות ברורים ולהמחיש את היתרונות והחסרונות של האפליקציה.

קידום אפליקציה

נכון להיום תחום קידום אפליקציות הוא אחד התחומים החשובים ביותר בעולם השיווק האינטרנט. חשיבות גדולה זו מובילה אנשים רבים ללמוד את התחום ולנסות לגבש אסטרטגיית קידום אפליקציות שתוביל את אותה אפליקציה להופיע במעלה פלט התוצאות של רשימת החיפוש. לרוב הישראלים יש סמארטפונים והם משתמשים בהם לאחסון כל המידע שחשוב להם, לרשום נתונים, לבצע כל מיני חישובים, לעיין במאגר הנתונים, לחפש מידע, לקנות מוצרים ולמכור כל מיני פריטים באינטרנט ועוד. מסיבה זו העתיד טמון בסמרטפונים ובקידום שלהם.

נושאים דומים: