כיצד לשמר את מעגל הלקוחות שלך בעידן הדיגיטלי

העידן הדיגיטלי טומן בחובו שורה ארוכה של אפשרויות חדשות לשיווק ופרסום. השאלה היחידה היא כיצד מנצלים אותן לא רק לצורך הרחבת מעגלת הלקוחות, אלא גם למען שמירה על הקיים. שימור לקוחות הוא כיום אחד האינטרסים החשובים ביותר של תאגידים וחברות. ללא שימור לקוחות לא ניתן לשמור על מגמת צמיחה, לשדר חוזק ולייצר מוטיבציה בקרב העובדים הקבועים. אחוזי נטישה של לקוחות פוגעים ביכולת של החברה להתאים את עצמה לעידן הדיגיטלי ולהפנות משאבים לכיוונים חדשים.
היתרון העיקרי עבור חברות בעידן הדיגיטלי הוא קידום עקרונות של שיתוף, הנגשת מידע ומעורבות מצד לקוחות קיימים. הנגשת מידע בתחומים שונים הופכת את הלקוח לשותף עבור החברה. היא מגבירה את המחויבות שלו למוצר ולשירות ועוזרת להניע אותו לפעולה חוזרת של רכישה, הרשמה, קנייה וכדומה. חברה שרוצה לשמר את מעגל הלקוחות בעידן הדיגיטלי צריכה להוריד חסמים ארגוניים ולעצב מדיניות מעודכנת. בנוסף, עליה ליישם את הכלים העומדים לרשותה לצורך השגת תוצאות ושיפור ביצועים.

דיוור ועדכון על מבצעים והטבות

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמר את מעגל הלקוחות בעידן הדיגיטלי הוא להקפיד על דיוור אלקטרוני. רצוי לשלוח ניוזלטר ללקוחות הקיימים פעם בחודש לפחות, כדי לעדכן אותם על מבצעים והטבות. דיוור אלקטרוני מאפשר פילוח מדויק של קהל היעד ועוזר לזהות צרכים, תחומי עניין ודרישות.
השימוש בכלים דיגיטליים לעדכון לקוחות מוכיח את עצמו בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר הוא מסייע בשמירה על קשר עם הלקוחות, בעוד בטווח הארוך הוא מעודד אותם להיכנס לאתר ולבצע פעולות מסוימות. הדיוור גם שומר את השם של העסק או החברה בזיכרון של הלקוח. הוא משדר שקיפות והנגשה של המידע המסחרי וגורם ללקוח להרגיש חלק ממערכת יחסים מתגמלת.

למה חשוב להכשיר מחלקת שירות לקוחות?

אי אפשר לשמר לקוחות מבלי להכשיר לכך מחלקה ייעודית. מחלקת שירות הלקוחות בעסק צריכה לקבל לפחות את אותם משאבים של מחלקת המכירות. במחלקת הזו מטפלים בתלונות, עונים לשאלות ומפנים לאנשי מקצוע נוספים לצורך המשך טיפול. מחלקת שירות הלקוחות היא כרטיס הביקור של העסק ולכן בלעדיה אתם צפויים לספוג הפסדים ונזקים תדמיתיים בלתי הפיכים.
נציגי מחלקת שירות לקוחות צריכים לקבל הדרכה יסודית ולהבין את הערך המוסף של השירות או המוצר שאותו הם מציעים. כדאי להשתמש במערכות CRM לניהול קשרי לקוחות וליישם כלים של טכנולוגיות מידע. בצורה כזו ניתן לעקוב אחר נציגי המחלקה, לנטר שיחות ולצמצם אחוזי נטישה של לקוחות לא מרוצים.
בעידן הדיגיטלי אתה יכול לשמר את מעגל הלקוחות שלך רק אם תקפיד לקבל משוב רציף. אל תחשוש לשמוע ביקורת, אלא להיפך: מצא את התמריצים הנכונים כדי לגרום ללקוחות לכתוב חוות דעת וכך תוכל להשתמש במשוב כדי לצמוח.

נושאים דומים: